5 ushqimet energjike tė nevojshme pėr fėmijėt

    Share
    avatar
    **GISHTEZA**
    Founder & Administratore

    Numri i postimeve : 3718
    Vendi : andej ,kendej
    Data e rregjistrimit : 27/05/2007

    default 5 ushqimet energjike tė nevojshme pėr fėmijėt

    Mesazh nga **GISHTEZA** prej 25/12/2011, 18:53

    Pėrmbajtja

    Kalciumi
    Vitamina E
    Fibrat
    Kaliumi
    Hekuri



    5 ushqimet energjike tė nevojshme pėr fėmijėt

    Pa dyshim qė shumė fėmijė marrin mė shumė se mjaftueshėm ushqim pėr tė ngrėnė (normat e rritura tė obezitetit tek fėmijėt janė fakt pėr kėtė).

    Problemi qėndron se, shumė gjėra tė cilat i hanė – siē janė ushqimet e tejpėrpunuara dhe ushqimi i shpejtė – janė me shumė kalori dhe mė pak nutritivė (ushqyes).

    Sipas hulumtimit tė fundit, fėmijėt kanė nevojė pėr 5 ushqimet energjike.

    Gjeni mė poshtė se cilat janė ato:


    Kalciumi

    Kalciumi

    Rreth njė e treta e fėmijėve tė moshės 4 deri nė 8 vjeē, nuk janė duke marrė kalcium tė mjaftueshėm, sipas statistikave tė fundit. Shumė lėngje – dhe shumė pak qumėsht – ėshtė pjesėrisht pėr t`u fajėsuar. Kalciumi ėshtė jetik pėr tė zhvilluar masėn eshtėrore, ku pothuajse e tėra ndėrtohet gjatė fėmijėrisė dhe adoleshencės. Duke qenė e mangėt mund tė ndėrhyjė nė rritjen e tani edhe tė rrisė rrezikun e osteoporozės mė vonė nė jetė – veēanėrisht pėr vajzat. Ėshtė e rėndėsishme qė fėmija tė fitojė shprehi tė mira tė vakteve tė pasura me kalcium (9 nga 10 vajza adoleshente nuk marrin mjaftueshėm). Shumė ushqime tė pasura me kalcium, jane tė pasura me vitaminė D, e cila jo vetėm qė forcon eshtrat por ndihmon nė parandalimin e diabetit tė tipit 1 dhe sėmundjeve tė tjera.

    Burimet

    * djathi

    * jogurti

    * qumėshti

    * drithėrat

    * lėngjet

    * qumėshti sojės
    Vitamina E

    Vitamina E

    Sipas studimeve tė Universitetit Linkoln nė Nebraska, rreth 80 % tė fėmijėve nėn moshėn 8 vjeē – duke pėrfshirė 2/3 e parashkollorėve – u mungon nevoja ditore e vitaminės E. Njė suprizė: ushqimet pa yndyrė apo me yndyrė tė ulėt, qė supozohet tė jenė tė ulėta me vitaminė E, qė veprojnė si antioksidantė, i mbrojnė qelizat nga dėmtimi. Ėshtė gjė e menēur tė shėrbeni prodhime me yndyrė tė ulėt, siē janė qumėshti dhe kosi, sepse janė mė tė varfėra me yndyrėra tė ngopura por zgjedhja pa yndyrė nuk ėshtė mė e mira pėr dresing sallata, sepse ajo pėrmbanė vajra tė shėndetshme pėr zemėr, tė cilat janė tė pasura me vitaminė E.

    Burimet

    * avokado

    * pemėt e arrės

    * gjalpė kikiriku

    * farat e lulediellit

    * vajrat bimore

    * salca e domateve

    * farat e grurit

    * spinaqi
    Fibrat

    Fibrat

    Madje edhe nuk treten, por fibrat janė shumė tė rėndėsishme pėr fėmijėt sepse i mbajnė ata nė rregull dhe tė mbushur. Ushqimi i pasur me fibra mund tė ndihmojė nė mbrojtjen e tyre nga sėmundjet e ndryshme kronike qė mund tė paraqiten mė vonė. Poashtu, rekomandimi zyrtar pėr fėmijėt ėshtė 19 gjer nė 25 gram fibra nė ditė (afėrsisht nevojave tė tė rriturit). Sigurohuni qė fėmija juaj po merr sė paku minimumin e 5 gramėve nė ditė. Psh. njė 4 vjeēar duhet tė marrė 9 gram fibra nė ditė – kjo ėshtė sasia e dy krishkave tė bukės, njė enė tė vogėl me dredhėza dhe njė ene tė vogėl me oriz ngjyrė kafe.

    Burimet

    * frutat (malinat, boronicat, dardhat, portokajtė, dhe mollat janė mė tė mirat)

    * drithėra me nivel tė lartė fibrash

    * fasule

    * thjerrėza

    * qiqra

    * bukė me krunde dhe makarona

    * miell tėrshėre

    * kokoshkat

    * arrat

    * fara tė lirit

    * patatet e ėmbla

    * bizele tė njoma
    Kaliumi

    Kaliumi

    Fėmijėt janė duke konsumuar mė pak se 60 % tė kaliumit sesa doza e rekomanduar – pjesėrisht sepse shumė nga ata nuk janė duke konsumuar mjaft fruta dhe perime nė ushqimin e tyre. Kaliumi ėshtė njė lojtar kyē nė ruajtjen e ekuilibrit tė lėngjeve tė shėndetshme dhe tė presionit tė gjakut, duke i ndihmuar muskujt tė kontraktohen.

    Burimet

    * banane

    * lėng portokalli dhe portokaj

    * patate tė ėmbla dhe tė bardha

    * jogurti

    * qumėshti

    * kantalupe

    * nektar

    * kajsi tė thata

    * lėng domatesh dhe domate

    * peshk si thojza dhe merluci
    Hekuri

    Hekuri

    Njė studim i fundit, ka rezultuar se deri nė 20 % tė fėmijėve tė moshės 1 deri nė 3 vjeē, nuk kanė hekur tė mjaftueshėm. Mungesa e hekurit ėshtė shumė e shpeshtė tek fėmijėt mbipeshė, tė cilėt konsumojnė ushqim shumė kalorik por tė varfėr me vlera ushqyese. Hekuri i ndihmon rruazat e kuqe tė gjakut tė bartin oksigjenin nė gjak pėrmes trupit dhe luan rol kyē nė zhvillimin e trurit – dhe mungesa kronike mund tė shkaktojė probleme nė sjellje dhe nė tė mėsuar. Mjekėt nuk janė tė sigurt se pėrse, por qė niveli i ulėt i hekurit rrit rrezikun e njė fėmije ndaj helmimit me plumb, sepse ai rrit thithjen e plumbit nė gjak.

    Burimet

    * karkalecė

    * mishi i lopės

    * pule

    * fasule

    * thjerrėza

    * qiqra

    * pasta me domate

    * fruta soje

    * rrush i thatė


    _________________
    █║▌│█│║▌║││█║▌║█
    E   S.H.T.R.E.J.N.T.Ė

    █║▌│█│║▌║││█║▌│║║█║│█
    N.U.K    B.L.I.H.E.M     D.O.T

      Ora ėshtė 16/12/2017, 01:38